تحویل زمین و آغاز فعالیت معدن سرب و روی کالامین مهدی‌آباد

پیام تسلیت
1 دسامبر 2022

معاون برنامه‌ریزی و توسعه ایمپاسکو از تحویل زمین و آغاز فعالیت معدن سرب و روی کالامین مهدی‌‎آباد در استان یزد پس از طی مراحل قانونی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی ایمپاسکو، محمدرضا کریمی در این خصوص بیان کرد: اقدامات مربوط به طرح سرمایه‌گذاری معدن سرب و روی کالامین مهدی‌آباد یزد از فروردین ماه سال جاری آغاز شده بود که پس از طی مراحل قانونی به سرمایه‌گذار تحویل شد.

وی افزود: اخذ مجوزها، تهیه بسته سرمایه‌گذاری، انتشار اسناد فراخوان، برگزاری فرایند مزایده عمومی، ارزیابی کیفی و تعیین برنده، انعقاد قرارداد و غیره از ابتدای سال انجام و در نهایت اوایل بهمن ماه، سرمایه‌گذار معدن را تحویل گرفت.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه ایمپاسکو در تشریح هدف از اجرای این طرح سرمایه‌گذاری، خاطرنشان کرد: انجام عملیات طراحی، تجهیز و آماده‌سازی معدن، استخراج و فروش کانسنگ کالامین در معدن سرب و روی مهدی‌آباد یزد با ظرفیت استخراج یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن کانسنگ روی ۶ درصدی به مدت ۶ سال توسط سرمایه‌گذار جدید (شرکت توسعه معادن سرب و روی مهدی آباد و شرکت زرین معدن آسیا) انجام می‌شود.

کریمی در پایان یادآور شد: ذخیره کالامین در داخل محدوده پروانه بهره‌برداری معدن سرب و روی مهدی آباد در مساحتی بالغ بر ۱.۳ کیلومتر مربع واقع شده است.